Schoolgids.png

Toezichthoudend Bestuur

Welkom,

Namens het Toezichthoudend Bestuur van Crescendo vertel ik, Patricia Huisman (voorzitter), graag in een notendop wat we doen. Wij houden toezicht op datgene wat het bestuur -de uitvoerend bestuurder- doet om het onderwijs op Crescendo goed te laten verlopen en nog beter te maken. We houden toezicht op de financiën, de onderwijskwaliteit en zijn de vertegenwoordigers van de werkgever van het uitvoerend bestuur. Daarnaast adviseren wij de uitvoerend bestuurder.

​

Wij bezoeken geregeld de school, praten belangstellend met leerkrachten, leerlingen, hebben 2x per jaar een overleg met de MR, praten met ouders, maar ook met leden van de oudstenraad van EBG Zuid Oost. En natuurlijk houden we contact met andere raden van toezicht (of toezichthoudend bestuurders). En soms zie je ons op een officieel evenement: het 30 jarig bestaan van de school feest, de opening van het schooljaar, bij Keti Koti op school, de opening van een tentoonstelling op school. Niet allemaal tegelijk, want we proberen dit onder ons te verdelen, omdat een aantal van ons een baan heeft en daar door de week druk mee is. En we komen bijna elke maand bij elkaar om lopende zaken met de uitvoerend bestuurder door te nemen.

​

Waarom we dit doen? Omdat we vinden dat iedereen goed onderwijs moet krijgen. Kinderen zijn onze toekomst, zij verdienen het beste om die toekomst vorm te geven.

Patricia Huisman,

Voorzitter THB.

PS. En als je ons ziet? En je hebt iets te melden? Je kunt ons gewoon aanspreken.

Leden van het bestuur

Patricia Huisman.jpg