Oordeel inspectie: VOLDOENDE voor basisschool Crescendo

Op maandag 20 november 2023 stond de evangelische basisschool Crescendo in Amsterdam-Zuidoost opnieuw in de schijnwerpers van de onderwijsinspectie. Na een jaar van onvermoeibare inzet van het personeel, werd het een dag van spanning en hoop. Het harde werk werd beloond met een oordeel: VOLDOENDE!

De onderwijsinspectie uitte haar waardering voor de opvallende ontwikkelingen die de school heeft doorgemaakt, van de documentatie tot aan de instructies van de leerkrachten. Het is onmiskenbaar dat basisschool Crescendo wordt geleid door een buitengewoon sterk team.

Inspectieproces: transparantie en betrokkenheid

De onderwijsinspectie hanteerde een grondige aanpak tijdens haar bezoek. Gesprekken werden gevoerd met leerlingen, ouders, leerkrachten en het management (directie en interne begeleider). Deze gesprekken dienden als toetsing van de ervaringen van alle betrokkenen met de school.

Naast deze gesprekken werden de lessen zorgvuldig geobserveerd en geëvalueerd, in nauwe samenwerking met het management. De resultaten van deze intensieve dag zullen worden vastgelegd in het officiële inspectierapport van de school. Zodra dit rapport beschikbaar is, kunnen geïnteresseerden het raadplegen op de website www.crescendo-school.nl.

Tekst gaat door onder de foto

Een prachtige beloning voor teamwerk

"Dit is een prachtige beloning voor het harde werk van het team! Na de enorme stappen die we het afgelopen jaar hebben gezet, kon het niet anders dan dat we beoordeeld zouden worden met een voldoende," aldus Dwight Wielingen, directeur van Crescendo. Muriel Dalgliesh vult verder aan, “Het is een prachtig resultaat. Wij willen dan ook namens het hele bestuur het team feliciteren”. Het heersende gevoel binnen het team is trots en motivatie. Alle neuzen wijzen nu in dezelfde richting. Ook het bestuur feliciteert het team met het prachtige resultaat.

"Nu is het tijd om de beste basisschool van Amsterdam-Zuidoost te worden" verkondigt Henri Nurmohamed, leerkracht van groep 7, vol enthousiasme. Basisschool Crescendo kijkt uit naar de toekomst met hernieuwde vastberadenheid om een voorbeeld te zijn in het onderwijslandschap van Amsterdam-Zuidoost.